• Przejdź do treści
  • Skip to secondary menu
  • Przejdź do głównego paska bocznego

Nie tylko IT

O informatyce, życiu i o tym co wokół nas

Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
  • Technologia
    • SharePoint
    • Office 365
    • IT dla każdego
    • Hardware
    • Azure
    • Office
    • Programowanie
    • Software
    • SQL Server
  • Kariera
    • Freelancer
    • Rozwój osobisty
  • Po godzinach
    • Podróże
    • To tylko życie
  • O mnie
    • Pulsar IT Tomasz Szulczewski
    • Współpraca
    • Kontakt
    • Polityka ciasteczek

SharePoint Designer Workflow – część pierwsza

2017/07/23 By Tomasz Szulczewski Zostaw komentarz

Do niedawna byłem przekonany, że projektowanie SharePoint Designer Workflow to rzecz bardzo prosta dla każdego. Otóż okazuje się, że jak ktoś to robi prawie codziennie to może i tak jest, ale jeżeli ktoś musi to zrobić po raz pierwszy to zaczynają się schody. Więc dziś pierwszy z wpisów, w których pokazuję jak tworzyć workflow z wykorzystaniem SharePoint designer. Do tworzenia workflow będzie nam potrzebny oczywiście SharePoint designer. Na chwilę obecną jest to darmowe narzędzie, dostępne na stronach Microsoft.

Gotowi? No to zaczynamy. Najpierw musimy otworzyć sobie site (“Open Site“), w którym nasz workflow będzie uruchamiany. Na początek kilka słów podstaw. Na chwilę obecną mamy do wybory 3 typy workflow

SharePoint designer workflow
  • Workflow listy
  • Workflow wielokrotnego użytku
  • Workflow site

Generalnie zdecydowana większość workflow, które będziecie tworzyć to będą przepływy powiązane z jakąś listą albo biblioteką (List workflow). Zerknijcie na zrzut ekranu poniżej. Tak będzie wyglądał ekran SharePoint designera gdy z menu po lewej stronie (nawigacja) wybierzecie sobie Listy i biblioteki (List and Libraries), a potem jakąś konkretną listę.

SharePoint designer menu

Tworzymy pierwszy SharePoint Designer Workflow

Następnie wystarczy nacisnąć przycisk List Workflow. Pojawi się okno, którym musimy podać nazwę naszego procesu oraz

Create list workflow

typ naszego workflow. Do wyboru mamy dwie opcje. Jedna to SharePoint 2013 workflow, a druga to SharePoint 2010. Wbrew temu co mogło by nam się wydawać wersja 2010 w określonych sytuacjach będzie dość przydatna. Na przykład gdy chcemy w SharePoint online wysłać email do odbiorcy poza nasz tenant to będzie to tylko możliwe właśnie w tej wersji.

Najważniejszą różnicą pomiędzy tymi dwoma typami workflow jest to, że wersja 2013 jest w stanie symulować workflow stanowy (state workflow). Oznacza to, że nasz proces może przejść do innego stanu, który był na przykład wcześniej w procesie. W przypadku wersji 2010 nie mamy takiej opcji. Workflow jest przetwarzany sekwencyjnie element po elemencie i nie mamy możliwości cofnięcia się do fragmentu, który już był przetworzony.

Naciskamy OK a po chwili otrzymamy ekran, na którym będziemy mogli projektować nasz przepływ. Jak projektować workflow sam będzie w kolejnym wpisie.

Jeżeli kogoś interesuje, to już wcześniej pisałem o SharePoint designer:

  • Sprawdzanie czy pole daty nie jest null
  • Powiadomienia z kalendarza SharePoint

Share this:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Pocket

Podobne

W kategorii:SharePoint Tagi:SharePoint designer, Workflow

Reader Interactions

Leave a Reply Cancel reply

Pierwszy Sidebar

Zaprenumeruj ten blog przez e-mail

Media społeczenościowe

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Szukaj

Zapisz się i zarób $25

payoneer

Tagi

Azure BizSpark Chmura Cloud CSOM Freelancer Google hardware home office InfoPath Intune IT dla każdego jQuery Kariera Konferencje MCSD Office Office 365 podróże Po godzinach Programowanie SharePoint SharePoint designer SharePoint online SQL Server SSIS upwork Wordpress Workflow Yammer

Copyright © 2021 Tomasz Szulczewski